چراغ‌های نشانگر iOS 14

بررسی‌های اخیر از رابط کاربری سیستم‌عامل iOS 14 حاکی از این مسئله می باشد که شرکت اپل با استفاده از یک قابلیت جدید به حفظ حریم شخصی کاربران کمک می کند. چراغ‌های نشانگر iOS 14 حافظ حریم شخصی کاربران خود هستند.

بر اساس بررسی‌های توسعه ‌دهندگان از نسخه‌های بتای iOS 14 این سیستم‌عامل دارای دو روش ویژه برای حفظ حریم شخصی کاربران در زمان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می باشد. چراغ نشانگر کنار ناچ که در سمت راست آن قرار گرفته در زمان استفاده اپلیکیشن از میکروفن یا دوربین، کاربران را از این مسئله آگاه می‌کند. این امکان باعث می‌شود تا کاربر در هر زمان از اینکه اپلیکیشن در حال استفاده از کدام منابع سخت افزاری برای دریافت اطلاعات می باشد را آگاه کند.

برای خرید گوشی های آیفون اینجا کلیک کنید.

 

چراغ‌های نشانگر iOS 14

زمانی که چراغ نشانگر به رنگ نارنجی درآید کاربران متوجه خواهند شد که یکی از اپلیکیشن‌های در حال اجرا از میکروفن برای دریافت صدای آن‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این در صورت سبز شدن چراغ نشانگر کاربر متوجه خواهد شد که اپلیکیشن در حال استفاده  از دوربین می باشد و آن را فعال کرده و محتوای تصویری اطراف را می‌بیند.

این مسئله باعث می‌شود تا کاربران خیلی سریع‌تر از فعالیت اپلیکیشن‌ها در زمینه دریافت اطلاعات از طریق منابع سخت افزاری آگاه شوند و دیگر نگرانی زیادی در زمینه نفوذ اطلاعات شخصی توسط اپلیکیشن‌ها را نداشته باشند. برای مثال کاربران آیفون 11 می توانند با خیال راحت بدون ترس از شنود و دسترسی دیگران به گوشی خود از آن استفاده کنند.

این قابلیت بر تمامی اپلیکیشن‌های ارائه شده در آی او اس 14 نظارت دارد و در صورت تخلف ، کاربران را از این مسئله آگاه می‌سازد. چراغ‌های نشانگر iOS 14 باعث می‌شوند تا کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف ارائه شده در آی او اس 14 امنیت بیشتری داشته باشند و بتوانند با خیال راحت‌تری ازاین اپلیکیشن‌های ارائه شده در اپ استور استفاده کنند.

 

چراغ‌های نشانگر iOS 14