گوشی هواوی P30 Pro بهتر است یا سامسونگ Galaxy S10 لایت؟

کمپانی هوآوی سال هاست برای رقابت با برندهای بزرگ گوشی سازی دنیا در تلاش است. این شرکت چینی توانسته جایگاه مناسبی در بازار اسمارت فون ها کسب کند و سهم زیادی از این بازار را کسب کند. بی شک هر برندی که بخواهد در بازار گوشی های اندرویدی فعالیت داشته باشد، باید در وهله ی اول به رقابت با سامسونگ بپردازد. هواوی هم به این عرصه ی رقابت پیوسته و در تلاش است اسمارت فون های قدرتمندتر از سامسونگ معرفی کند. در این مقاله قصد داریم دو محصول این کمپانی را با هم مقایسه کنیم. گوشی هواوی P30 Pro و گوشی سامسونگ Galaxy S10 لایت.

P30 Pro زیباتر است یا S10 Lite؟

گوشی P30 پرو هواوی طراحی زیبایی دارد این گوشی در رنگ های روشن تر حالت گرادیانی دارد و نمایشگر آن دارای انحنا و خمیده است. این فبلت ابعاد مناسب و استانداردی دارد. در مقابل S10 لایت صفحه نمایش تخت دارد اما بریدگی ناچ آن داخل نمایشگر و O شکل است که نسبت به U شکل بودن ناچ پی 30 پرو جذاب تر است. ماژول دوربین این گوش هم کمی به روزتر از محصول هواوی ست. P30 Pro با ابعاد کوچکتر وزن بیشتری نسبت به اس 10 لایت سامسونگ دارد. در مقابل گوشی هوای از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می‌برد. به طور کلی در بخش طراحی پیروز رقابت هواوی ست.

 

P30 Pro زیباتر است یا S10 Lite؟

نمایشگر S10 لایت کیفیت بهتری دارد

S10 Lite سامسونگ مجهز به پنل Super AMOLED است و نمایشگر آن 6.7 اینچ سایز دارد. P30 پرو یک صفحه نمایش 6.47 اینچی دارد و مجهز به یک پنل OLED است. هر دوی این نمایشگرها تصاویر را با کیفیت Full HD Plus به نمایش می گذارند؛ اما هم از لحاظ سایز و هم کیفیت پنل سامسونگ در این بخش قوی تر عمل کرده است.

 

نمایشگر S10 لایت کیفیت بهتری دارد

قدرت و سرعت کدام گوشی بهتر است؟

گوشی هواوی P30 Pro مجهز به چیپست HiSilicon Kirin 980 است. این تراشه هشت هسته ی پردازشی با فرکانس 2.6 گیگاهرتز دارد. در مقابل S10 لایت مجهز به اسنپ دراگون 855 است. این چیپست شامل هشت هسته با فرکانس 2.84 گیگاهرتز است. در بخش پردازنده تقریبا دو محصول یکسان عمل کرده اند. رابط کاربری هم که بی شک کاملا سلیقه ای ست EMUI هواوی و ONE UI سامسونگ هر دو عملکرد خوب و قابل قبولی دارند. اما سامسونگ محصول خود را مجهز به اندروید 10 کرده و در مقابل هواوی این گوشی را با اندورید 9 روانه ی بازار کرده است. پس در این بخش سامسونگ برتر است.

دوربین بخش اصلی رقابت اسمارت فون هاست

گوشی P30 پرو هواوی از لحاظ دوربین فوق العاده قدرتمند است. لنزهای 40، 8 و 20 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور TOF در بخش دوربین این فبلت قرار گرفته اند. در بخش مقابل سامسونگ هم یک دوربین بی نقص برای اس 10 لایت در نظر گرفته است. لنزهای 48، 12 و 5 مگاپیکسلی سنسورهای دوربین این گوشی را تشکیل داده اند. در این بخش نمی توان مقام قهرمانی را به یکی از این دو گوشی هوشمند داد. اما در محصول هوآوی انتظار عملکرد بهتری از عکس برداری می توان داشت و گوشی سامسونگ می توانست در بخش فیلم برداری بهتر عمل کند. سنسور سلفی هم در هر دو گوشی 32 مگاپیکسلی ست و هر دو دستگاه در این بخش یکسان و بی نقص هستند.

 

دوربین بخش اصلی رقابت اسمارت فون هاست

باتری P30 پرو قوی تر است یا S10 لایت؟

هواوی از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 واتی برایگوشی هواوی P30 Pro در نظر گرفته است. این گوشی از شارژ بیسیم و شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی می کند. در آن سوی رقابت اس 10 لایت سامسونگ یک باتری 4500 میلی آمپری دارد که از شارژ سریع پشتیبانی می کند، اما قابلیت های شارژ بیسیم و معکوس را به کاربران ارائه نمی دهد. در نتیجه شاید ظرفیت باتری فبلت سامسونگ بیشتر باشد اما باتری اسمارت فون هواوی  قابلیت های بیشتری دارد و پیروز این بخش رقابت است.

 

باتری P30 پرو قوی تر است یا S10 لایت؟

S10 لایت کمی گران تر از P30 پرو است

سامسونگ این فبلت خود را بر پایه ی قیمت 649 یورو به بازار معرفی کرده است. اما هواوی فبلت خود را بر پایه ی قیمت جهانی 600 یورو به بازار اسمارت فون ها معرفی کرده است. با توجه به مقایسه های بخش های قبل میان این دو گوشی و برتر بودن گوشی هواوی P30 Pro در چند بخش نسبت به S10 Lite و با توجه به قیمت این دو گوشی می توان گفت ارزش خرید اسمارت فون هواوی بیشتر است. اما باید به محبوبیت بیشتر کمپانی سامسونگ نیز توجه کرد.