گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا سامسونگ معرفی شد

سامسونگ همانطور که گفته شد در تاریخ 15 مرداد از گوشی های سری نوت 20 رونمایی کرد. گوشی گلکسی نوت 20 امسال دارای دو مدل بوده که یک مدل معمولی و یک مدل اولترا که بسیار قوی از مدل معمولی می‌باشد. معمولا مدل های اولترا سامسونگ نسبت به بقیه از سخت افزار قدرتمندتری استفاده کرده و برخی قابلیت ها و ویژگی ها دارد که مدل معمولی آن ندارد. در ادامه به بررسی تخصصی این گوشی هوشمند می‌پردازیم.

 

طراحی گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا

گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا سامسونگ معرفی شد

طراحی این دو گوشی خیلی تفاوتی نسبت به هم نداشته و دارای طراحی فوق العاده زیبا می‌باشند. طبق شایعات منتشر شده دیده شد قاب پشتی این گوشی برای اولین بار پلاستیکی استولی فریم آن آلئمینیومی می‌باشد. در مدل گلکسی نوت 20 اولترا از پوشش Gorilla Glass Victus برای پنل پشتی و نمایشگر استفاده کرده است. گلکسی نوت 20 اولترا دارای فریم فولادی می‌باشد. مدل گلکسی نوت 20 معمولی در رنگ های سبز، خاکستری و برنزی و مدل اولترا این گوشی هوشمند در رنگ های برنزی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا

گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا سامسونگ معرفی شد

گلکسی نوت 20 دارای نمایشگر 6.67 اینچی از نوع سوپرامولد با نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی و همچنین کیفیت تصویر 2400x1080p می‌باشد. مدل اولترا نیز از صفحه نمایش 6.9 اینچی خمیده با وضوح ۳۰۹۶ در ۱۴۴۴ پیکسل و پنل پیشرفته‌ترِ ۱۲۰ هرتزی موسوم به Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است. البته لازم به ذکر است که نرخ نوسازی 120 هرتزی صرفا در وضوح FHD+ در دسترس خواهد بود. در NOTE 20 ULTRA نرخ لمسی 240 هرتزی می‌باشد.

S-PEN

قلم گوشی های نوت آنها را از خانواده گلکسی S متمایز کرده دارای نرخ تاخیر 9 میلی ثانیه ای بوده که در زمان استفاده و هنگام نوشتن حس استفاده از یک قلم عادی را به شما می‌دهد. یادداشت های کاربر اکنون امکان تبدیل‌شدن به فرمت‌های مایکروسافت آفیس و هم‌گام‌‌سازی با دستگاه‌های دیگر ازطریق Samsung Notes خواهند داشت. در سری جدید گوشی های نوت مجموعه‌ی قابلیت‌های جدید Anywhere این امکان را فراهم می‌کند که با رسم شکل هایی بدون تماس قلم با صفحه نمایش کارهایی مانند بازگشت به صفحه‌ی قبول، فراخوانی فهرست اپ‌های اخیر یا رفتن به صفحه‌ی هوم اجرا کنند.

سخت افزار

گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا سامسونگ معرفی شد

تراشه به کار رفته در گوشی های جدید سری نوت باتوجه به بازار هدف که در چین و آمریکا از اسنپدراگون 865 پلاس و در بازار های جهانی از جمله ایران از پردازنده اکسینوس 990 استفاده کرده است. کره ای ها ادعا کرده اند که نسخه‌ی اکسینوس گلکسی نوت ۲۰ اکنون ۱۹ درصد سریع‌تر و ۱۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتر و ۲۰ درصد مصرف باتری کمتر خواهد داشت. نوت 20 در دو مدل حافظه 128 و 256 گیگابایت با ۸ گیگابایت رم LPDDR5 که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند ولی نسخه 4G این گوشی فقط در یک مدل 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. نوت 20 اولترا نیز در سه مدل حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت به همراه ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 با پشتیبانی از فناوری 5G می‌باشد و نسخه‌ی LTE با رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

با توجه به شایعاتی که منتشر شده بود سامسونگ در پی همکاری با مایکروسایفت به‌صورت پیش‌فرض امکان اجرای بازی‌ها روی سرویس xCloud را دراختیار کاربران هر دو گوشی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا قرار خواهد داد. گفته می‌شود تا اوایل سپتامبر، بیش از ۱۰۰ بازی ازطریق سرویس Xbox Game Pass Ultimate ارائه خواهد شد.

برای خرید گوشی های سامسونگ اینجا کلیک کنید.

دوربین

گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا سامسونگ معرفی شد

گلکسی نوت 20 اولترا از دوربین سه گانه استفاده می‌کند که دوربین  اصلی حسگر 108 مگاپیکسلی با امکان ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی و ویدئوهایی با وضوح بالغ‌بر 8K و نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه و همچنین نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برد. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال بهر مند می‌باشد. این گوشی هوشمند از فوکوس خودکار تشخیص فاز به‌همراه فوکوس خودکار لیزری استفاده شده است. دوربین دوم این گلکسی نوت 20 اولترا به حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی تله فوتو استفاده می‌کند که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌برابری فراهم می‌آورد و دریچه دیافراگم آن نیز f/3.0 می‌باشد. قدرت زوم گلکسی نوت 20 اولترا 50 برابر بوده و خبری از زوم فضایی 100 برابری نیست. یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با دیچه دیافراگم f/2.2 با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته است.

گلکسی نوت 20 از ماژول اصلی 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو که قابلیت بزرگنمایی 3 برابری بدون افت کیفیت و قدرت زوم 30 برابری دارد. مجموعه این دوربین ها به وسیله یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی کامل می‌شوند.

باتری

گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا سامسونگ معرفی شد

باتری گلکسی نوت 20 یک باتری 4500 میلی آمپرساعتی بوده که از قابلیت شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند همچنین قابلیت شارژ سریع بی سیم 15 واتی و همچنین شارژ معکوس 9 واتی دارد. گلکسی نوت 20 نیز از باتری 4300 میلی آمپرساعتی با شارژر 25 واتی بهره می‌برد.

در این مراسم سامسونگ از تبلت جدید تب S7 و S7 PLUS، ساعت هوشمند جدید  گلکسی واچ 3 و هدفون جدید گلکسی بادز لایو نیز رونمایی کرد. در این مراسم از نسل جدید گوشی تاشو گلکسی فولد هم با نام Galaxy Z Fold 2 نیز رونمایی شد.