آیفون 12 اپل معرفی شد

آیفون 12 اپل جدیدترین گوشی اپل است که مدل معمولی نسل جدید گوشی های اپل محسوب شده و از دوربین دوگانه و نمایشگر ۶٫۱ اینچ OLED پشتیبانی می‌کند.

مراسم Hi, Speed اپل در ساعت 20:30 سه شنبه 22 مهر به وقت تهران آغاز شد که در آن از گوشی های سری آیفون 12 رونمایی شد. خانواده‌ی آیفون 12 شامل 4 گوشی است که عبارتند از آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس. آیفون 12 (iphone 12) که مدل معمولی این خانواده است ابعادی برابر با آیفون 12 پرو داشته و از آیفون 12 پرومکس کوچکتر است.

برای آشنایی بیشتر با سایر گوشی های اپل می توانید مقالات بررسی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را مطالعه نمایید.

آیفون 12 در طراحی خود از لبه های تخت استفاده کرده است و ابعاد بریدگی ناچ روی صفحه نمایش آن نیز به میزان کمی کاهش داشته است. در قاب پشتی آیفون 12 شاهد دوربین دوگانه هستیم که ۱۲ درون محفظه‌ای از شیشه‌ی مات قرار گرفته‌ است.

آیفون 12 اپل معرفی شد

آیفون 12 اپل (iphone 12) دارای نمایشگر 6.1 اینچی از نوع OLED است که اپل آنرا Super Retina XDR نامیده است. لازم به ذکر است تمام گوشی های سری آیفون 12 با نمایشگر OLED معرفی شدند. صفحه نمایش آیفون ۱۲ از استانداردهای دالبی ویژن (Dolby Vision) و HDR 10 و HLG پشتیبانی می‌کند. نمایشگر OLED حداکثر روشنایی 1200 نیتی را برای نمایش محتوا HDR به همراه دارد. اپل از شیشه های محافظ قدرتمند با نام سرامیک شیلد  (Ceramic Shield) برای محافظت از پنل جلویی استتفاده کرده است.

آیفون 12 اپل معرفی شد

آیفون 12 (iphone 12) اپل از نخستین تراشه‌ی پنج نانومتری دنیا بهره مند بوده که توان پردازشی بسیار بالایی دارد. تراشه A14 Bionic علاوه بر قدرت پردازشی بالاتر همچنین میزان مصرف انرژی کمتری نیز دارد. اپل در مورد مقایسه این تراشه قدرتمند با بهترین تراشه گوشی های اندروید اعلام کرد که تراشه a14 bionic حدود 50 درصد سریع تر می‌باشد. اپل همچنین درباره پردازنده گرافیکی می‌گوید GPU 4 هسته ای تراشه‌ی A14 در بین تمامی گوشی‌های هوشمند، بهترین است.

آیفون ۱۲ از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند که اپل به سرعت بالای دانلود و آپلود و همچنین افزایش امنیت کاربران اشاره کرد. آیفون های سری 12 از قابلیتی جدید به نام Smart Data Mode  بهره مند هستند که به‌صورت خودکار بر اساس کاری که مشغول انجام دادنش هستید، اتصال به شبکه‌ی 5G یا 4G را تعیین می‌کند.

دوربین دوگانه آیفون ۱۲ شامل دوربین اصلی مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/1.6 و دوربین دوم با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض می‌باشد. دیافراگم دوربین اصلی آیفون ۱۲ سریع‌ترین دیافراگم در بین تمامی آیفون‌ها تا‌به‌امروز است. اپل توانسته به پیشرفت‌هایی در حوزه‌ی عکاسی رایانشی ( (Computational Photography) در آیفون‌های جدید دست پیدا کند؛ این پیشرفت‌ها به افزایش جزئیات تصاویر و بهبود گستره‌ی داینامیکی منتهی می‌شوند. دوربین سلفی گوشی آیفون نیز به قابلیت night mode مجهز شده است که باعث عملکرد بهتر دوربین سلفی در شب می‌شود.

آیفون 12 اپل معرفی شد

کمپانی اپل در مراسم hi speed از یک شارژر بی سیم رونمایی کرد. این شارژر بی سیم از فناوری مگ‌سیف پشتیبانی می‌کند و توانایی شارژ آیفون 12 و اپل واچ را دارد. همچنین در این مراسم مشخص شد که آیفون 12 بدون شارژر عرضه خواهد شد. اپل دلیل این اقدام خود را حفاظت از محیط زیست بیان کرده است.

آیفون 12 قیمت پایه 829 دلاری دارد و احتمالا در 23 اکتبر 2020 (2 آبان 1399) به بازار عرضه شود. آیفون 12 در رنگ های زیبای سفید، مشکی، قرمز، سبز و آبی عرضه می‌شود.

سایر مطالب:

بهترین گوشی های ۲۰۲۰

بهترین گوشی های آنر ۲۰۲۰